Noteikumi
Garantija un atteikuma tiesības
Esam priecīgi par Tavu izvēli iegādāties
preci mūsu veikalā.
Mēs darām visu iespējamo, lai iegādātā
prece atbilstu Tavai izvēlei un iepirkšanās process sagādātu tikai pozitīvas
emocijas. Tālredzīgs pircējs vienmēr domā par garantijām, tāpēc rūpīgi izlasi
nosacījumus:
Garantija
Visām SIA "Jumti un Fasādes"
interneta veikalā pirktajām precēm ir ražotāja garantija.
Ražotāja noteiktais garantijas termiņš
dažādām precēm ir atšķirīgs, tas var būt līdz pieciem gadiem. Informāciju par
ražotāja garantijas termiņu Tevis izvēlētajai precei meklē preces aprakstā vai
jautā SIA "Jumti un Fasādes" klientu konsultantam.
Nebēdā, ja ražotājs precei būs noteicis
garantijas termiņu, kas īsāks par diviem gadiem! Likumiskās garantijas ietvaros,
patērētājs ir tiesīgs 24 mēnešu laikā no pirkuma brīža iesniegt prasību par
preces neatbilstību līguma noteikumiem. Pretenzijas pieteikšanas tiesības ir
spēkā, ja prece tika izmantota tikai tam paredzētājam mērķim un tikai
mājsaimniecībā.
Juridiskām personām, kas nav Patērētājs,
tiek nodrošināta tikai Ražotāja noteiktā garantija.
Iegaumē! Ražotāja garantijas nosacījumi
ir spēkā, ja Tu vari uzrādīt: -
pirkumu apliecinošu dokumentu (čeks,
pavadzīme);
ražotāja vai izplatītāja garantijas karti
(gadījumā, ja ražotājs vai izplatītājs tādu ir ietvēris preces komplektācijā);
Informāciju par sertificētajiem ražotāja
servisa centriem vari atrast, ražotāja vai izplatītāja garantijas kartē, zvanot
ražotājā pārstāvniecībai vai uz preces iepakojuma norādītajam izplatītājam, vai
arī zvanot, vai rakstot e-pastu SIA "Jumti un Fasādes".
Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz
preces papildus piederumiem (aksesuāriem), barošanas elementiem (baterijas,
akumulatori, telefona, portatīvo datoru planšetdatoru komplektā esošie akumulatori),
piederumiem kuriem ir ierobežots resurss (drošinātāji, austiņas, mikrofoni).
Ražotāja garantijas nosacījumi nav spēkā,
ja:
bojājumiem, kas radušies pircēja,
lietotāja vainas dēļ:
precei ir garantijas plombu, sērijas
numuru bojājumi;
prece nav lietota tai paredzētajām
vajadzībām un nav eksplutēta tā, kā tas ir norādīts lietošanas instrukcijā;
prece, kas ir bojāta lietotāja dēļ
(piemēram- saskrāpētas, salauztas konstrukcijas, saplaisājis ekrāns, ieliets
ūdens tam neparedzētajās vietās, nepareiziem līdzekļiem kopta prece, ja precē
ir atrasti nepiederoši priekšmeti, ir pieļauta kukaiņu iekļūšana izstrādājumu
iekšienē vai kādas citas pēdas, kas liecina par nepareizu preces
ekspluatāciju);
ja bojājums būs radies barojošā
sprieguma, telekomunikāciju, kabeļu tīklu neatbilstībai ražotāja noteiktajiem
standartiem, strauju temperatūras svārstību dēļ, kā arī citu sadzīves un ārējo
faktoru dēļ (kvēpi, dūmi, putekļi, mitrums, triecieni, skrāpējumi);
ja izstrādājumā redzamas nekvalificēta
remonta pēdas;
dabiska elementu nolietojuma gadījumos;
ja esi izmantojis nestandarta barošanas
blokus, piederumus un rezerves daļas, kā arī izejmateriālus (kārtridži, toneri
u.c.), ko ražotājs nav sertificējis lietošanai ar noteikto preci, un ja tas būs
izraisījis šīs prece bojājumus;
papildus aprīkojumam garantija netiek
piemērota (baterijas, austiņas, savienojoši kabeļi, lādēšanas ierīces, pults);
izmantosi preci ražošanas vai
profesionāliem mērķiem (ja konkrētā prece nav paredzēta šādiem nolūkiem);
garantija nedarbojas, ja radušies
bojājumi nepareizas transportēšanas rezultātā.
Salaboto preci, kas nav smagāka par 10 kg
varam piegādāt Tev vēlamā vietā. Maksa par šo pakalpojumu ir 10 €. Ja vēlies
izmantot šo iespēju, zvani pa tālruni 67 52 03 99.
Pirms preces nodošanas remontā parūpējies
par datu drošību. Garantijas servisa centri negarantē datu saglabāšanu, tāpēc
nodrošinies ar datu rezerves kopijām.
Gadījumā, ja prece ir sabojājusies, Tev
ir šādas iespējas: - uzreiz dodies uz ražotāja vai izplatītāja garantijas
talonā norādīto servisa centru (neizmirsti pirkumu apliecinošu dokumentu un
garantijas talonu!!!); - nāc pie mums! Būsi laipni gaidīts Rīgā, Lizuma iela 5i
darbadienās no plkst. 9.00 līdz 17.00 (neizmirsti pirkumu apliecinošu dokumentu
un garantijas talonu (ja tāds iekļauts ražotaja!!!); - zvani pa tālruni 67 52
03 99, Tevi uzklausīs un ieteiks labāko risinājumu.
Gadījumā, kad garantijas apkalpošana nav
spēkā, bet klients atsakās no maksas remonta, tad klientam ir jāsedz
diagnostikas izmaksas, un klients saņem Servisa centra slēdzienu par
konstatētajiem bojājumiem. Ja klients piekrīt maksas remontam, tad diagnostikas
izmaksas nav jāsedz.
Pirms nodot servisa apkalpošanai
datortehniku vai mobilo telefonu, nepieciešams parūpēties par iekārtā esošo
datu saglabāšanu, izveidojot rezerves kopiju, jo servisa apkalpošanas laikā
dati var tikt neatgriezeniski zaudēti. Garantijas servisa centri negarantē datu
saglabāšanu jo tas neietilpst garantijas nosacījumos.
Lai preces labošana noritētu ātrāk, mēs iesakām pircējiem pašiem griezties kādā no ražotāja norādītajiem servisa centriem.
Pretenziju un sūdzību pieteikšanas un
izskatīšanas kārtība
Pretenzijas pieteikšanas laiks par
iegādātām precēm ir 24 mēneši no preces pirkuma brīža.
Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem
atklājas sešu mēnešu laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tā eksistēja
preces iegādes dienā, izņemot gadījumu, kad šāds pieņēmums ir pretrunā ar
preces raksturu vai neatbilstības veidu.
Ja iegādātā prece izrādās neatbilstoša,
patērētājam ir tiesības pieprasīt:
1. Vispirms – lai bez atlīdzības (tajā
skaitā bez preces nosūtīšanas, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas)
un saprātīgā termiņā novērš preces neatbilstību VAI apmaina preci, izņemot ja
tas nav iespējams vai ir nesamērīgi. Jāņem vērā arī preces raksturs, kā arī
paredzamo tās lietošanas nolūks.
2.
Ja neatbilstību novēršanu nepaveic saprātīgā termiņā vai neapmaina
preci, neradot neērtības, patērētājam ir tiesības uz:
Cenas attiecīgu samazinājumu
Līguma atcelšanu un naudas atmaksu (izņemot, ja neatbilstība ir
maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt iespējas preci izmantot)
Samazinot cenu vai atceļot līgumu, var ņemt vērā preces nolietojumu vai
labumu, ko patērētājs guvis, lietojot preci un par ko līgumslēdzēju puses nav
vienojušās
Ja rodas strīds ar pārdevēju vai
pakalpojuma sniedzēju, tas vispirms risināms pārrunu ceļā, cenšoties panākt
vienošanos – mutiski vai rakstiski.
Pārdevēja pienākums – sniegt atbildi/
piedāvājumu risinājumam – parasti 15 darbdienu laikā. Atteikums jāpamato.
Ja neizdodas strīdu atrisināt, patērētājs
var vērsties:
1. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā
pēc palīdzības
2. Pie attiecīgās jomas ārpustiesas
strīdu risinātāja, piemēram, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, pie
Latvijas Komercbanku asociācijas ombuda, Latvijas apdrošinātāju asociācijas
ombuda u.c.
3. Patērētāju strīdu risināšanas
komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā sniegtā palīdzība strīda
risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un attiecīgajā jomā ir iespējams sasaukt
komisiju
4. Tiesā, tai skaitā saskaņā ar procedūru
par maza apmēra prasībām
Ārpustiesas strīdu risināšanas kārtība:
Sūzdību par preču pieejamību vai
kvalitāti lūdzam ieniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi
info@jumti.lv vai rakstevidā nosūtot uz adresi: SIA "Jumti un
Fasādes" Lizuma iela 5i, Rīga, Latvija, LV 1006. Sūdzība tiks izskatīta 7
darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, atbildi nosūtot uz sūdzībā
norādīto adresi.
Ja, sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un
Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet, Jums ir tiesības izmantot
normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risinašanas iespējas,
iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda
risināšanu norādot
- vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
- iesnieguma iesniegšanas datumu;
- strīda būtību, prasījumus un to
pamatojumu.
Informācija par ārpustiesas strīdu
risināšanas iespējām ārpustiesas strīdu risinātājiem:
- Strīdu izšķiršana tiešsaitē: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=LV
- Strīdu risināšanas process: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process
- Ārpustiesas strīdu risinātāju datubāze:
http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas
komisija:
Rīgā, Brīvības ielā 55, LV-1010
Tālr.: 65452554;
e-pasts: ptac@ptac.gov.lv
mājaslapa: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/pateretaju-stridu-risinasanas-komisija-0
Maksa: Bez maksas
Valodas: Iesniegumus var iesniegt atbilstoši
Valsts valodas likumam
Atteikuma tiesības
Tu vari izmantot atteikuma tiesības un
atgriezt preci 14 kalendāra dienu laikā no brīža kad esi ieguvis preces
valdījumā, neminot atgriešanas iemeslu.
Lai izmantotu atteikuma tiesības, Tev ar
nepārprotamu paziņojumu, izmantojot veikals.jumti.lv ievietotās veidlapas par
atteikuma tiesību izmantošanu paraugu (piemēram, pa pastu nosūtītu vēstuli vai
e-pastu) ir jāinformē SIA "Jumti un Fasādes", juridiskā adrese: Lizuma iela 5i, Rīga, Latvija, LV 1006,
telefons: 67 52 03 99, fakss: 67522693, e-pasts: info@jumti.lv par lēmumu atteikties
no pirkuma. Lai atteikuma tiesību termiņš būtu ievērots pietiek, ja savu
paziņojumu par atteikumu tiesību izmantošanu nosūtīsi pirms atteikuma tiesību
termiņa beigām.
Atteikuma tiesību izmantošana beigsies
pēc 14 dienām, sākot no dienas, kad Tu esi ieguvis vai trešā persona, kas nav
pārvadātājs un ko Tu esi norādījis, ir ieguvusi preces valdījumā. Lai
izvairītos no pārpratumiem, preces saņemšanas brīdī pārliecinies vai tā pilnībā
atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa, izmērs un citi būtiski
parametri.
Ja Tu atteiksies no šī līguma, SIA "Jumti
un Fasādes" atmaksās visus no Tevis konkrētā distances līguma ietvaros
saņemtos maksājumus, tostarp piegādes izmaksas (izņemot papildu izmaksas, kas
radušās tādēļ, ka jūs esat izvēlējies piegādes veidu, kas nav mūsu piedāvātais
vislētākais standarta piegādes veids), ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas,
kad SIA "Jumti un Fasādes" tika informēts par Tavu lēmumu atteikties
no šī līguma. SIA "Jumti un Fasādes" var aizturēt naudas atmaksājumu
līdz brīdim, kad SIA "Jumti un Fasādes" būs saņēmis patērētāja
nosūtītās, atgrieztās preces.
Izmantojot atteikuma tiesības Tev būs
jāsedz preces atpakaļatdošanas tiešās izmaksas, izņemot gadījumus, kad SIA
"Jumti un Fasādes" ir piekritis segt šīs izmaksas. Maksimālās preces
atgriešanas izmaksas varētu būt aptuveni 60 EUR (atkarībā no preces tipa un
svara) vai saskaņā ar Latvijas Pasta vai cita kurjeru pakalpojumu sniedzēja
norādītājām izmaksām.
Atceries, izsūtot preci Tev jānodrošina
tās iepakojums tāds, lai transportējot precei nevarētu rasties bojājums. Lai,
izvairītos no pārpratumiem, mēs iesakām preci nosūtot atpakaļ to arī
apdrošināt, pretējā gadījumā par preces bojājumiem atbildību uzņemies Tu.
Ja vēlies izmantot atteikuma tiesības
atceries, ka Tu esi atbildīgs tikai par preču vērtības samazināšanos, ja preces
izmantotas nevis tāpēc, lai konstatētu šo preču veidu, īpašības un darbību, bet
citos nolūkos. Tāpēc ņem vērā, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņā Tev ir
tiesības preci lietot tiktāl, cik tas nepieciešams preces pārbaudei (tikpat
lielā mērā, cik to varētu izdarīt pirms preces iegādes parastajā veikalā).
Izmantojot atteikuma tiesības, Tu esi atbildīgs par preces lietošanu, kas
pārsniedz preces pārbaudes nolūkam paredzēto, par tādu preces lietošanu
atteikuma tiesību izmantošanas termiņā, kas nav savienojama ar labas ticības
principu, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un drošuma samazināšanos.
Ministru kabineta 2014.gada 20.maija
noteikumi Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” 22.punkts nosaka ka,
patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja
* Preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga
no finanšu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nevar
kontrolēt un kuras var rasties atteikuma tiesību termiņā;
* Prece tiek izgatavota pēc patērētāja
norādījumiem vai ja prece ir nepārprotami personalizēta
* Prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas
derīguma termiņš;
* Patērētājs ir atvēris iepakojumu
precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ (tādām
precēm, kā el.zobu birste, epilators, el.bārdas skuveklis, bārdas/matu trimmeris,
el.matu griežamā mašīna, matu taisnotāji, manikīra un pedīkīra piederumi,
apakšveļa, zeķes un zeķubikses, smaržas, kosmētikas līdzekļus, ausīs ieliekamās
audio austiņas, krūts piena sūknīšus, biotualetes, sadzīves ķīmijas produktus
un citas tamlīdzīga rakstura preces,);
* Prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir
neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;
* Patērētājs ir atvēris audioierakstu vai
videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu;
* Līgums noslēgts par digitālā satura
piegādi, kas netiek piegādāts pastāvīgā datu nesējā, ja digitālā satura piegāde
ir uzsākta ar patērētāja iepriekš skaidri paustu piekrišanu un apliecinājumu
par atteikuma tiesību zaudēšanu;
SIA "Jumti un Fasādes" vērš
uzmanību uz to, ka konstatējot atpakaļ atdotās preces vērtības zudumu, var
vērsties tiesā ar prasības pieteikumu pret Patērētāju par SIA "Jumti un
Fasādes" radīto zaudējumu segšanu,
kas radušies Patērētāja rīcības rezultātā.
Gadījumā, ja gribi atteikties no preces,
nogādā to veikals.jumti.lv birojā Rīgā, Lizuma iela 5i, Rīga, Latvija
LV 1006. Atceries pievienot pirkumu
apliecinošu dokumentu un atteikuma veidlapu!!
Mēs darīsim visu, lai garantijas vai
pretenziju izskatīšanas procedūra noritētu iespējami drīzā laikā un neradītu
Tev liekus uztraukumus.
Uzspied, lai saglabātu PDF formātā informāciju
par garantijas noteikumiem, strīdu risināšanas kārtību un atteikuma tiesībām
savā datorā.
(uzpiežot, informācija tiks saglabāta
Jūsu datorā PDF formātā)
Atteikuma veidlapa (uzpiežot, veidlapa tiks
saglabāta Jūsu datorā PDF formātā)
Vispārīgos noteikumus par patērātāja
tiesībām un pienākumiem lasi šeit.
LR Ministru kabineta noteikumi Nr. 255
par distances līgumu.
Negodīgas komercprakses aizlieguma
likums.